Boligforeningen AAB Afd. 50

Bestyrelsesmøder 2024


Bestyrelsesmøde – 11.april 2024 kl.18.00
Til stede: Fatma, Zenia, Sheeba og Helene
Afbud: Martin og Karem
 
Referat: Fatma
 
Referaterne omhandler kun den åbne del af bestyrelsesmøderne.

 
Nr. Dagsorden Beslutning
1  
Status fra Driften ved Martin
 
 
Udgået.
2  
Afdelingsmøde 21.maj 2024 kl.18.30
 
 
  • Hvad skal bestyrelsen have på som forslag?
Fatma sørger for eventuelle forslag fra Driften/AAB
 
  • Hvem sørger for at få lavet eventuelle forslag fra bestyrelsen?
 
  • Hvem fremlægger forslagene på mødet?
 
 
Flere bestyrelsesmedlemmer vil gerne sænke prisen på leje af beboerhuset.
 
Vi laver et forslag til afdelingsmødet.
 
Helene, Sheeba og Zenia sørger for udførelse af forslag.
 
Zenia fremlægger forslaget på afdelingsmødet.
 
 
3  
Opslag omkring varsling af afdelingsmødet skal opsættes i opgange.
 
  • Hvem sørger for dette?
Fatma har sørget for at forberede opslaget der er klar til ophæng. Helene hjælper med udprint og ophæng.
 
 
Er ophængt.
 
 
4  
Forplejning til afdelingsmødet
 
  • Hvad skal vi have og hvem sørger for indkøb?
 
 
Vi skal have sodavand og vand. Vi sørger også for nogle snacks.
 
Fatma og Helene sørger for indkøb.
 
5  
Vi skal have sendt første indkaldelse ud til beboerne senest 4 uger før - den
23.april 2024.
 
Forslag skal modtages senest 2 uger før - den 7.maj 2024.
 
Den endelige indkaldelse skal sendes ud 1 uge før - den 14.maj 2024.
 
Fatma sørger for at udforme 1. og 2. indkaldelse samt at lægge det ind på DocuNote og sendt til Martin.
 
Forslag fra bestyrelsen skal også være formuleret og skrevet i ”skabelon for forslag” og sendt til Fatma senest den 7.maj hvis det skal være muligt at få det med i den endelige indkaldelse.
 
 
Orientering.
 
Den første indkaldelse er klar og sendes til godkendelse hos afdelingsrådgivere samt Martin inden mandag den 15.april 2024.
6  
Eventuelt
 
 
Vi holder en Forårsfest – nærmere info følger med opslag.
Helene, Sheeba og Zenia er tovholdere for festen.
 
Helene har holdt et møde med Jens fra Mit Kvarter.
Der vil være flere arrangementer og aktiviteter i løbet af foråret og sommeren.
 
7  
Næste bestyrelsesmøde
 
 
30.april kl.18.00.
Bestyrelsesmøde – 14.marts 2024 kl.18.00
Til stede: UnoPark, Martin (Driftsleder i afdeling 50) Fatma og Helene
Afbud: Zenia, Karem og Sheeba
 
Referat: Fatma
 
Referaterne omhandler kun den åbne del af bestyrelsesmøderne.

 
Nr. Dagsorden Beslutning
1  
UnoPark
 
Vi har inviteret UnoPark ud til et møde i vores afdeling 50 for at drøfte vores overgang fra City Parkering til UnoPark.
 
 
 
Vi får gennemgået beslutningerne fra afdelingsmødet tirsdag den 28.november 2023.
 
Vi beslutter med at starte op den 1.juni 2024.
 
2  
Status fra Driften ved Martin
 
 
Der arbejdes videre på at finde en løsning på sammensætningen af personalet efter varmemesterens fratrædelse af sin stilling.
Indtil vi har den rigtige løsning, vil der blive tilkøbt hjælp til græsslåning.
 
Der har været lovpligtigt legepladseftersyn.
Der vil blive fulgt op på fejl/mangler.
Flyveren skal males i år.
 
Den nye suge/feje maskine er ankommet.
 
Der har været indbrud flere gange i garagen. Der arbejdes på at finde en løsning.
 
Sejlet omme bag beboerhuset bliver sat op slut april/start maj.
 
3  
Eventuelt
 
Vi nærmer os datoen for det ordinære afdelingsmøde den 21.05.2024.
 
 
Til orientering.
 
4  
Næste bestyrelsesmøde 11.april 2024
 
 
 
 
Bestyrelsesmøde – 27.februar 2024 kl.18.00
Til stede: Martin (Driftsleder i afdeling 50)
Fatma, Helene, Zenia, Sheeba og Karem
 
Afbud:
 
Referat: Fatma
 
Referaterne omhandler kun den åbne del af bestyrelsesmøderne.

 
Nr. Dagsorden Beslutning
1  
Status fra Driften ved Martin
 
 
 
Drift statusark bliver gennemgået.
 
Vi gennemgår saldoopgørelsen.
 
Det er et krav fra Københavns Kommunes side, at vi affaldssorterer mere.
 
Vi inviterer en fra Københavns Kommune ud der kan give os nogle muligheder og løsninger.
 
Røgmelder. Der vil blive sat røgmelder op i løbet af det næste stykke tid.
 
Den nye ”suge-feje” maskine, som er til brug for vores ejendomsfunktionærer, ankommer i næste uge.
 
2  
Hjemmesiden afdeling 50
www.aab50.dk
 
Vi har fortsat udfordringer med at bruge vores hjemmeside.
Det er nødvendigt at ”opdaterer” vores hjemmeside.
Vi har modtaget tilbud der lyder som følgende:
 
De tilbyder for nuværende en migrering fra eksisterende GoMINIsite CMS, til et mere fremtidssikret og tidssvarende CMS, nemlig WordPress, der er verdens mest udbredte.
 
Aftale om fast pris i 5 år:
Opstart: DKK 0,- (besparelse af design + flytning af 50 undersider dkk. 18.000 ekskl. moms).
Fortsat drift og support, til en fast pris pr. år i 5 år: dkk. 6.180, - ekskl. moms.
 
 
Vedtaget.
3  
 
Vi aftaler at holde et møde med UnoPark.
 
 
 
Vi inviterer UnoPark til et møde med bestyrelsen og Martin.
 
Vi skal have drøftet overgang, opstart, skiltning m.m.
 
4  
Påskearrangement
 
 
Bestyrelsen vil gerne holde et Påskearrangement.
 
Sheeba, Helene og Zenia er tovholdere.
 
5  
Eventuelt
 
Leje af beboerhuset.
Kan vi gøre det billigere? Flere beboere har givet udtryk for, at det er dyrt at leje vores lokaler.
 
Gitter i kælder i højhuse.
Hvad er status?
Der er blevet sat låse på.
Hvem skal have adgang?
 
Vi har modtaget en klage ang. rygning i opgang 99.
Driften laver et opslag til opgangen.
 
   
Næste bestyrelsesmøde tirsdag den 19.marts kl.18.00.
 
 
 
 
 Bestyrelsesmøde 08.februar 2024 - kl.18.30
Til stede: Martin (driftsleder i afdeling 50), Lars Ole, Zenia og Helene
Afbud: Fatma, Sheeba og Karem
 
Referat: Martin
 
Referaterne omhandler kun den åbne del af bestyrelsesmøderne.

 
Nr. Dagsorden Beslutning
1  
Velkommen til Lars Ole (Projektleder)
 
  • Gennemgang af rådgiverens overslag til istandsættelse/maling af opgange.
 
 
Lars Ole gennemgik muligheder for maling af opgangene.
Lars Ole og Martin er nødsaget til at gennemgå muligheder med henblik på økonomien.
De vender derefter tilbage til bestyrelsen, da beløbet er mere end først antaget. 
 
2  
Driften
 
  • Belysning
Københavns Kommune/afdeling 50
  • Tilbud på røgmelder
 
 
Stibelysning – Københavns kommune udskifter belysningen så det overholder lovgivningen.
Belysningen i de store sten virker ikke. Driften skal derfor se på mulighederne samt om der kan findes en løsning så det kommer til at virke igen.
Røgmelder – Organisations Bestyrelsen har besluttet, at alle afdelinger skal have opsat røgmelder. Pris 130.000 kr. uden moms.
 
 
3  
DV-Plan 2025
 
  • Vent. Aggregat - Udskiftning
  • Varmerør – Udskiftning
  • Døre – Udskiftning
  • Facade – Udskiftning
  • Tagrender og nedløb – Udskiftning
 
Det er ikke nogen forestående aktiviteter, men AAB’s politik er at disse skal fremgå – så der kan budgetteres med dette.
 
 
De er kommet med i DV-plan for 2025.
 
DV-plan gennemgået samt opgaver som skal sættes i gang i år med driftslederen.
 
4  
Eventuelt
 
 
Fremover vil Driftsstatusark blive gennemgået med bestyrelsen, hver gang vi har bestyrelsesmøde med Martins deltagelse.
 
Mangelgennemgang er fortsat i gang.
Ventilationen virker bedre nu efter at fremløbs temperaturen er hævet med flere grader.
 
En beboer har henvendt sig ift.om Driften har tilladelse til overvågning i afdelingen. Denne tilladelse fik Driften i 2022 og den glæder i 5 år.
Bestyrelsen har udfordringer med at bruge og opdatere afdelingens hjemmeside.
Fatma har været i dialog med udbyder og der arbejdes på at finde en løsning fra udbyders side.
 
Indtil da kan referater fra bestyrelsesmøder hentes på ejendomskontoret.
 
   
Næste Bestyrelsesmøde den 27.02.2024 kl.18.00.
 
 
 
 
   
 
 
 
Beboerhus
Parkering
Vaskeri
Boligforeningen AAB Afd. 50 | Sjælør Boulevard 111 | 2500 Valby | Tlf.: 36176221 | afd50@aab.dk